dimarts, 15 de novembre del 2011

El Mariano només em parla en castellano

Avui he rebut carta d'ell. Estripo nerviós el sobre, i entre paperines i sobrets de color hi ha la missiva que m'adreça. Veig que està en castellà. Cap problema. Li dono la volta al paper per llegir la versió en català, però continua estant en castellà. Aplico el truc del USB, i torno a girar el full. Collons, també està en castellà. Una volta més em confirma el desastre: el Mariano només em parla en castellano.

No cal dir que quedo desolat perquè el senyor que serà el meu president -vulgues que no- no té ni la mínima cortesia de fer servir el català per entrar a casa meva. Li és igual, tant se li'n dóna i no li importa. O potser sí? Perquè si al senyor Rajoy no li importés imprimir una cara en castellà i l'altra en català, ho hauria fet exactament així. Però precisament el seu monolingüisme militant vol dir que per a ell aquest detall sí que és important: les coses serioses es fan en espanyol, i prou.

I per si algú té algun dubte del que pensen aquest senyor i el seu partit sobre el teòric caràcter plurinacional d'Espanya, li recomano la lectura del resum de 100 punts del programa electoral del PP (més que res perquè la carta en qüestió no diu absolutament res de concret). Entre d'altres perles, destaquen garantir la unitat de mercat (3), potenciar Espanya com a marca turística (31), crear un sistema nacional de formació i selecció de docents (39), promoure l'educació trilingüe en les CCAA amb llengua cooficial (40), possibilitar un districte únic universitari (46), establir la cartera comuna de serveis sanitaris (52), etcètera.

No és només que estem avisats. És que anem apanyats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada